Heen en weer naar Meer, dus richting zuid-west Brabant en een stukje door Belgie. Leuke weggetjes, smal, door bossen en weilanden werden beloofd. We waren er al vaker geweest en om te voorkomen, dat je steeds dezelfde route rijdt, kan je ook een paar routes op elkaar leggen, waardoor nieuwe plekjes worden aangedaan. Maar je ontkomt er niet aan, dat je op plaatsen komt, waar je onlangs geweest bent. Het beloofde schitterend weer te worden met een stevige bries. Ik was weer benieuwd naar het aantal deelnemers. De TT in Assen was op de buis, wereldkampioenschappen voetbal verzochten ook om kijkers, mogelijk bbq feesten in tuinen, kortom allemaal redenen om niet te komen. Die niet gekomen zijn, hebben een mooie rit gemist. Vijf deelnemers stonden bij het vertrek . Derk, die het groepje zou aanvoeren, Ferenc, Hans met zijn BMW uit 1978 en John, een gastrijder met zijn Harley. Die was een aantal weken ook al eens op het appél verschenen, maar toen bleek het startveld maar uit één deelnemer te bestaan, reden genoeg om niet te gaan rijden. Nu probeerde hij het opnieuw en in de loop van de middag heb ik wel begrepen dat hij enthousiast was en dat er mogelijk een nieuw MC Flardinga lid er aan zit te komen. Zoals gezegd…zuid-west Brabant en dan je in Oud -Gastel, Oudenbosch, Boscchenhoofd, Schijf en in Rucphen was de koffiestop in het cafe het Wapen van Nassau. Onderweg kwamen we een happening van hele oude bromfietsen tegen vanuit mijn jeugd en ver daarvoor. Zündapps, Kreidlers, Puch, Berini’s, Batavus, geweldig en het trok heel wat publiek bij de start. Na de koffie was Belgie aan de beurt en via Essen, Kalmthout en Achtmaal gingen we ongemerkt de grens over. Hele stukken rijden zonder dat je iemand tegenkomt, dat gebeurt niet zo vaak, maar vandaag wel. Heerlijk…. Je kon wel merken dat er tijden geen regen was gevallen, want het was behoorlijk droog op de landerijen en een buitje zou wel welkom zijn bij de boeren. Via Meer, het zuidelijkste stukje op de route, ging het naar Galder en Ulvenhout. Bij Breda was het giga druk, want daar werden hockey wedstrijden om de Champions Trophy gespeeld, hetgeen weer afgesloten straten betekende, waar Garmin dan weer geen antwoord op had. Maar uiteindelijk kwamen we via Prinsenbeek in Langeweg terecht, waar in een restaurant, waar we al eens eerder geweest waren, de lunch werd genuttigd. Ondertussen was het al drie uur geworden en besloten werd om de route tot aan de A-16 te gaan volgen en nadat Moerdijk was aangedaan, werd de snelweg genomen en kon ik om 16.00 uur mijn motor na 200 km. in de garage zetten. Het was schitterend weer geweest met redelijk veel wind, met veel dagjesmensen en wielrenclubjes op de weg (weinig motoren, maar die zaten waarschijnlijk in Assen) en kan ik de maker van deze route een veer steken waar de zon niet schijnt, want de rit was zonder meer geslaagd. Met dank aan de medereizigers Derek, Ferenc, Hans, John en ondergetekende.
Peet van Konijnenburg