Nadat een aantal ritten was afgelast in verband met het slechte weer, beloofde zondag 31 mei echt wel een mooie motordag te gaan worden. Op de clubavond voorafgaand aan deze rit waren drie mannen uit Vlaardingen gekomen, die de website van Flardinga hadden bekeken en waren komen kennismaken. Zij wilden het hoe en wat over Flardinga te weten komen en spraken af om de zondag daarop mee te rijden. Leuk toch….nieuwe gezichten. En inderdaad stonden de mannen paraat en was nog een nieuw gezicht komen opdagen. Ook hij had op de website gekeken en vanaf zijn woonplaats Schipluiden was het maar een klein stukje naar Vlaardingen. Al met al een groep van 12 man en een vrouw op stap en we zouden de Alblasserwaard gaan verkennen. Mijn Garmin was geladen, geen GPX bestand maar gewoon de route met zachte punten. Moest kunnen, ware het niet dat het meteen na de Beneluxtunnel al fout ging. Niet getreurd, even stoppen bij Shell bij Rhoon, maar het lukte mij niet om de route weer op te pakken. Geen probleem, Peter Kl…. nam het voortouw over en loodste ons naar Alblasserdam, maar hier vergiste hij zich bij een afslag en zodoende kwamen we op de Lekdijk bij Kinderdijk uit. Iedereen volgde braaf, maar we kwamen wel verder van de originele route vandaan. Langs de Lek rijden is echter geen straf. In Nieuwpoort aan de koffie en besloten werd richting Noordeloos te rijden, omdat daar in de buurt de route moest lopen. Iets voorbij Noordeloos nam Louise het voorrijstokje over, omdat haar Garmin XT wel de juiste informatie gaf. Mooie wegen, goed asfalt en vooral lekker rustig ging het naar o.a. Herwijnen, Hellouw, Waardenburg en de brug over bij Zaltbommel. Binnendoor via Gameren en langs de Waal naar Sleeuwijk en Woudrichem naar Werkendam. Maar eerst even aan de lunch bij een mooie locatie aan het water. Nadat de inwendige mens was versterkt, ging het via mooie en bochtige wegen door de Biesbosch naar het veer om daar over te steken naar Dubbeldam en Dordrecht. Toen was het via de A-15 en de Beneluxtunnel naar Schiedam/Vlaardingen en zaten er ongeveer 210 km op. Mooie rit, drie voorrijders en de nieuwelingen hebben het naar hun zin gehad en besloten lid te worden. Hun telefoonnummers zijn doorgegeven, zodat die in de groepsapp geplaatst kunnen worden. En je weet het… de voorrijder rijdt altijd goed. En commentaar was er niet, dus een geslaagde dag.






Peet













